Մատչելիության հղումներ

Արոտավայրերի վերաբերյալ պայմանագիր դեռ չկա


Հայաստանում Իրանի արտակարգ եւ լիազոր դեսպան Մուհամմադ Ռեիսի
Հայաստանում Իրանի արտակարգ եւ լիազոր դեսպան Մուհամմադ Ռեիսի
«Հայաստանի ու Իրանի միջեւ բանակցություններ են ընթանում Սյունիքի արոտավայրերը իրանական կողմին վարձակալությամբ հանձնելու շուրջ, սակայն դեռ պայմանագիր չկա ստորագրված», - լրագրողների հետ հանդիպմանը այսօր հայտնեց մեր երկրում Իրանի արտակարգ եւ լիազոր դեսպան Մուհամմադ Ռեիսին:

«Երբ ես եկա Հայաստան, իմ կողմից առաջարկված նախագծերից մեկն այն էր, որ Հայաստանում զարկ տրվի անասնապահությանը: Հայաստանը գյուղատնտեսական երկիր է եւ անասնապահության համար ունի շատ մեծ ներուժ: Ցավոք, անասունների թիվը բավարար չէ: Մեր կատարած ուսումնասիրությունների համաձայն, այստեղ գյուղատնտեսական կենդանիների գլխաքանակը կարելի է հասցնել 7 միլիոնի: Եվ եթե դա հաջողվի, եկեք տեսնենք, թե դա ինչ կարող է նշանակել Հայաստանի տնտեսության համար: Իրանը իր 75 միլիոնանոց բնակչությամբ մսի լավ շուկա է, եւ Իրանին ամենամոտ երկրներից մեկը Հայաստանն է: Հայաստանը կարող է տարեկան 2-3 միլիոն գլուխ ոչխար արտահանել Իրան: Նշեմ, սակայն, որ դեռեւս ոչ մի պայմանագիր չի ստորագրվել»:

Դեսպանը հավելեց` եթե որեւէ փաստաթուղթ ստորագրվի, այն չի կարող գաղտնի լինել, եւ բնականաբար, պետք է հավանության արժանան երկու երկրների խորհրդարանների կողմից:

Հայաստանի գյուղատնտեսթյան նախարարության տվյալներով, այսօր մեր երկրում կա մոտ 1 միլիոն 350 հազար գյուղատնտեսական կենդանի` կովեր, ոչխարներ, այծեր, խոզեր, ցուլեր եւ այլն: Միայն ոչխարների թվաքանակն այսօր կազմում է շուրջ 590 հազար:

Սյունիքի արոտավայրերը վարձակալությամբ իրանցիներին հանձնելու մասին տեղեկությունները դժգոհության ալիք են բարձրացրել հանրության շրջանում. մտավախություն կա, թե գործարքը կարող է բնապահպանական, տնտեսական եւ անգամ քաղաքական խնդիրներ առաջացնել Հայաստանի համար:

Պաշտոնական Երեւանը հերքում է, թե հարցի առնչությամբ որեւէ պայմանավորվածություն կա Թեհրանի հետ:

Անդրադառնալով հայ-իրանական երկաթգծին` դեսպան Ռեիսիին ասաց, թե հայ-իրանական հարաբերություններն ունեն ռազմավարական նշանակություն, իսկ երկաթգիծն էլ «շատ կարեւոր նախագիծ է»:

«Անհրաժեշտ է ֆինանսավորում ապահովել այս ծրագրի համար: Այս նախագծի հիմնական խնդիրը տնտեսական է: Ռուսական մի ընկերություն, որը Արաբական Միացյալ Էմիրություններում է աշխատաում, Հայաստանի Տրանսպորտի եւ կապի նախարարության հետ այդ նախագծի ուսումնասիրման համար փաստաթուղթ է ստորագրել: 18 ամիս պետք է տեւեն ուսումնասիրությունները, եւ հենց ավարտվեն պետք է սկսվեն նախագծի կյանքի կոչման աշխատանքները: Մենք Հայաստանի իշխանություններին վստահեցրել ենք` ձեր տարածքում շինարարական աշխատանքները սկսվելուն պես, մենք մեր ֆինանսական միջոցներով անմիջապես կսկսենք երկաթգծի կառուցման աշխատանքները Իրանի տարածքում: Վստահ եղեք, որ այդ նախագիծը անպայման կիրականանա: Վստահեցնում եմ ձեզ` եթե բարձրակարգ ճանապարհ լինի, յուրաքանչյուր շաբաթվա վերջին 5-10 հազար իրանցիներ կգան Հայաստան` այստեղ իրենց հանգստյան օրերը անցկացնելու», - ասաց դեսպանը:

Դեսպանը, ըստ էության, խուսափեց ուղղակի պատասխանել «Ազատություն» ռադիոկայանի հարցին, թե ինչ ազդեցություն կունենան Իրանի նկատմամբ ամերիկյան վերջին պատժամիջոցները հայ-իրանական առեւտրատնտեսական հարաբերությունների վրա` ասելով, թե Հայաստանն այն սակավաթիվ երկրներից է, ուր թույլատրված է արտահանել իրանական մոտ 50 տեսակի ապրանքներ, որոնց արտահանմումը արգելված է այլ երկրներ:

Նույն հարցին Հայաստանի արտգործնախարարության արձագանքը հետեւյալն էր. - «Հայ-իրանական թափանցիկ համագործակցությունը ընթանում է միջազգային իրավունքի շրջանակներում»:
XS
SM
MD
LG