Կառավարությունը չի կարող փոխանցել «Հայկական ավիաուղիներ» ընկերությունում աշխատանքի ընթացքում հաշմանդամ դարձած օդաչուների հիվանդության համար վճարվող գումարները:
Այս մասին «Ազատություն» ռադիոկայանին ասաց Հայաստանի կառավարությանն առընթեր Քաղաքացիական ավիացիայի գլխավոր վարչության աշխատակազմի ղեկավար Սահակ Հակոբյանը: Պաշտոնյան ասում է, որ օդաչուները պետք է սպասեն, մինչեւ վաճառվի 2004 թվականին սնանկ ճանաչված «Հայկական ավիաուղիների» գույքը` անիրատեսական համարելով կառավարության առջեւ նման պահանջ դնելը: Նա կարծում է, որ եթե այդպես լինի, ապա խորհրդային իշխանության կողմից հիմնադրված եւ հետագայում սնանկ ճանաչված բոլոր հիմնարկների փոխարեն պետք է կառավարությունը փոխհատուցեր:
«Եթե մասնավոր ընկերության շահույթը կառավարությունը չի տիրապետում, ինչո՞ւ պիտի կառավարությունը պարտավորությունները կրի», - ասում է Հակոբյանը:
Օդաչուները, սակայն, շարունակում են պնդել, որ խորհրդային իշխանությունների հիմնադրած «Հայկական ավիաուղիներ» ընկերությունն այնքան քիչ գույք ունի, որ դրա վաճառքից գոյացած գումարներով հնարավոր է միայն մեկ տարվա գումար վճարել:
Աշխատանքի ընթացքում հաշմանդամություն ձեռք բերած օդաչուներն այսօր այս պահանջով պաստառներով հավաքվել էին նախագահական նստավայրի առջեւ: Պնդում են, որ 2006 թվականից զրկվել են ամենամսյա գումարներից:
«Վերականգնեք մեր իրավունքները, մենք ինչո՞ւ ենք այսօր էստեղ..., նախագահն է մեր սահմանադրական իրավունքների երաշխավորը, դե, տեր եղե'ք ձեր ստեղծած օրենքներին, ոչ թե անտերի պես գցեք փողոցները», - ասում էր ակցիային մասնակցող օդաչուներից մեկը:
72-ամյա Վանիկ Մայիլյանն էլ ասում է, որ մինչ ընկերության սնանկացումը կորցրած առողջության համար ամեն ամիս 40 հազար դրամ էր ստանում:
«Ես ինքնաթիռի վրա աշխատանք կատարելու ժամանակ աստիճանից ընկել եմ ցած, գլուխս վիրահատել են, հազիվ եմ ողջ մնացել, երկրորդ կարգի հաշմանդամ եմ, հիշողությունս կորցրել եմ: Պետական առաջադրանք կատարելով հաշմանդամ եմ դարձել, ուրեմն պետությունը պարտավոր է փոխհատուցում վճարել: Վեց տարի է մենք փոխհատուցում չենք ստանում», - ասում էր Մայիլյանը:
Նախկին օդաչուները ցավով ասում են, որ իրենց ընկերների մի մասն արդեն մահացել է, եւ եթե կառավարությունը ցանկանա, առողջությունը աշխատանքի ժամանակ կորցրած տարեց մարդկանց կարող է փոխհատուցել:
«110 հոգուց մնացել ենք 67 հոգի, ուզում են, որ բոլորս մահանանք, գնանք, պրծնեն», - ասում էին նրանք:
Քաղաքացիական ավիացիայի ներկայացուցիչը ասում է, որ «Հայկական ավիաուղիների» սնանկության գործընթացն ավարտված չէ, Սեւանում հողատարածք կա, կվաճառեն ու կվճարեն նրանց:
«Կառավարությունը` ի դեմս Քաղավիացիայի վարչության, մշտապես սատարել է այդ գործընթացներին, որ հնարավոր լինի օտարումը կազմակերպել, օտարումից առավելագույնս գումարներ լինեն, որպեսզի հնարավոր լինի ինչքան կարելի է շատ հատուցել այդ մարդկանց», - ասաց Սահակ Հակոբյանը:
Հակոբյանի փոխանցմամբ` ազգային փոխադրող «Արմավիա» ընկերությունը 8 տարի առաջ սնանկ ճանաչված «Հայկական ավիաուղիների» իրավահաջորդը չէ, հետեւաբար «Արմավիան» պարտավոր չէ վճարել «Հայկական ավիաուղիների» փոխարեն: Եթե ընկերությունը սնանկ չճանաչվեր, ապա ավելի քան 100 հաշմանդամ օդաչուների պետք է ցմահ փոխհատուցեր կորցրած առողջության համար: Մինչդեռ սնանկ ճանաչելու պարագայում ընկերությունը կվճարի այնքան, որքան գումար ունենա:
Օդաչուներից ոմանք «Հայկական ավիաուղիների» սնանկ ճանաչելու գործընթացը կեղծ են համարում. - «Հինգ միլիոն դոլարով ինչո՞ւ տվեցիք «Հայկական ավիաուղիները» ուրիշներին, երբ որ դա արժեր 200-250 միլիոն: Ի՞նչ հիմունքներով…»:
Օդաչուներն ասում են, որ պատրաստվում են դիմել դատարան: Ասում են նաեւ, որ նախագահականում իրենց խոստացել են լուծել այս հարցը:
Այս մասին «Ազատություն» ռադիոկայանին ասաց Հայաստանի կառավարությանն առընթեր Քաղաքացիական ավիացիայի գլխավոր վարչության աշխատակազմի ղեկավար Սահակ Հակոբյանը: Պաշտոնյան ասում է, որ օդաչուները պետք է սպասեն, մինչեւ վաճառվի 2004 թվականին սնանկ ճանաչված «Հայկական ավիաուղիների» գույքը` անիրատեսական համարելով կառավարության առջեւ նման պահանջ դնելը: Նա կարծում է, որ եթե այդպես լինի, ապա խորհրդային իշխանության կողմից հիմնադրված եւ հետագայում սնանկ ճանաչված բոլոր հիմնարկների փոխարեն պետք է կառավարությունը փոխհատուցեր:
«Եթե մասնավոր ընկերության շահույթը կառավարությունը չի տիրապետում, ինչո՞ւ պիտի կառավարությունը պարտավորությունները կրի», - ասում է Հակոբյանը:
Օդաչուները, սակայն, շարունակում են պնդել, որ խորհրդային իշխանությունների հիմնադրած «Հայկական ավիաուղիներ» ընկերությունն այնքան քիչ գույք ունի, որ դրա վաճառքից գոյացած գումարներով հնարավոր է միայն մեկ տարվա գումար վճարել:
Աշխատանքի ընթացքում հաշմանդամություն ձեռք բերած օդաչուներն այսօր այս պահանջով պաստառներով հավաքվել էին նախագահական նստավայրի առջեւ: Պնդում են, որ 2006 թվականից զրկվել են ամենամսյա գումարներից:
«Վերականգնեք մեր իրավունքները, մենք ինչո՞ւ ենք այսօր էստեղ..., նախագահն է մեր սահմանադրական իրավունքների երաշխավորը, դե, տեր եղե'ք ձեր ստեղծած օրենքներին, ոչ թե անտերի պես գցեք փողոցները», - ասում էր ակցիային մասնակցող օդաչուներից մեկը:
72-ամյա Վանիկ Մայիլյանն էլ ասում է, որ մինչ ընկերության սնանկացումը կորցրած առողջության համար ամեն ամիս 40 հազար դրամ էր ստանում:
«Ես ինքնաթիռի վրա աշխատանք կատարելու ժամանակ աստիճանից ընկել եմ ցած, գլուխս վիրահատել են, հազիվ եմ ողջ մնացել, երկրորդ կարգի հաշմանդամ եմ, հիշողությունս կորցրել եմ: Պետական առաջադրանք կատարելով հաշմանդամ եմ դարձել, ուրեմն պետությունը պարտավոր է փոխհատուցում վճարել: Վեց տարի է մենք փոխհատուցում չենք ստանում», - ասում էր Մայիլյանը:
Նախկին օդաչուները ցավով ասում են, որ իրենց ընկերների մի մասն արդեն մահացել է, եւ եթե կառավարությունը ցանկանա, առողջությունը աշխատանքի ժամանակ կորցրած տարեց մարդկանց կարող է փոխհատուցել:
«110 հոգուց մնացել ենք 67 հոգի, ուզում են, որ բոլորս մահանանք, գնանք, պրծնեն», - ասում էին նրանք:
Քաղաքացիական ավիացիայի ներկայացուցիչը ասում է, որ «Հայկական ավիաուղիների» սնանկության գործընթացն ավարտված չէ, Սեւանում հողատարածք կա, կվաճառեն ու կվճարեն նրանց:
«Կառավարությունը` ի դեմս Քաղավիացիայի վարչության, մշտապես սատարել է այդ գործընթացներին, որ հնարավոր լինի օտարումը կազմակերպել, օտարումից առավելագույնս գումարներ լինեն, որպեսզի հնարավոր լինի ինչքան կարելի է շատ հատուցել այդ մարդկանց», - ասաց Սահակ Հակոբյանը:
Հակոբյանի փոխանցմամբ` ազգային փոխադրող «Արմավիա» ընկերությունը 8 տարի առաջ սնանկ ճանաչված «Հայկական ավիաուղիների» իրավահաջորդը չէ, հետեւաբար «Արմավիան» պարտավոր չէ վճարել «Հայկական ավիաուղիների» փոխարեն: Եթե ընկերությունը սնանկ չճանաչվեր, ապա ավելի քան 100 հաշմանդամ օդաչուների պետք է ցմահ փոխհատուցեր կորցրած առողջության համար: Մինչդեռ սնանկ ճանաչելու պարագայում ընկերությունը կվճարի այնքան, որքան գումար ունենա:
Օդաչուներից ոմանք «Հայկական ավիաուղիների» սնանկ ճանաչելու գործընթացը կեղծ են համարում. - «Հինգ միլիոն դոլարով ինչո՞ւ տվեցիք «Հայկական ավիաուղիները» ուրիշներին, երբ որ դա արժեր 200-250 միլիոն: Ի՞նչ հիմունքներով…»:
Օդաչուներն ասում են, որ պատրաստվում են դիմել դատարան: Ասում են նաեւ, որ նախագահականում իրենց խոստացել են լուծել այս հարցը: