Մատչելիության հղումներ

Մերօրյա Ռուսաստանը` Մարիինյան թատրոնի բեմին


Ռուսաստան - Տեսարան Մարիինյան թատրոնում «Բորիս Գոդունով»-ի նոր բեմադրությունից, Մոսկվա, հունիս, 2012թ.
Ռուսաստան - Տեսարան Մարիինյան թատրոնում «Բորիս Գոդունով»-ի նոր բեմադրությունից, Մոսկվա, հունիս, 2012թ.
Ռուսաստանի ամենահայտնի եւ խոշորագույն օպերային թատրոններից մեկի՝ Մարիինյան թատրոնի նոր բեմականացումը իսկական բում է առաջացրել երկրում, եւ ոչ միայն մշակութային շրջանակներում:

«Օմոն, բորդել եւ ընդդիմադիրներ». այսպես է մշակութային մեկնաբաններից մեկը բնութագրել նոր ներկայացումը, որն իրականում 150 տարի առաջ գրված «Բորիս Գոդունովն» է՝ ժամանակակից բրիտանացի ռեժիսոր Գրեմ Վիկի աչքերով:

«Արտասահմանցի բեմադրիչը որոշել է Մարիինյանի բեմում ներկայացնել մերօրյա Ռուսաստանի իր տեսլականը, ինչը, սակայն, այնքան անկեղծ ու բաց է ստացվել, որ այժմ շատերը շշուկով խոսում են ներկայացումը փակելու մասին», - գրում են ռուսական թերթերը:

Օպերայի բնագրում իրադարձությունները զարգանում են Նովոդեւիչյան վանքի բակում, մինչդեռ Մարիինյանի նոր մեկնությամբ հանդիսատեսը բոլորովին այլ պատկեր է տեսնում՝ Պետդումայի դահլիճ, պատին՝ Խորհրդային Միության գերբից մնացած հետքով: Հետո բեմահարթակում հայտնվում են օմոնականները, որոնք ստիպում են մարդկանց ծնկի իջնել եւ անմնացորդ սիրով խոնարհվել Ցարին, եւ այդ ամենին ուշի ուշով հետեւում են դաշնային հեռուստաընկերության օպերատորն ու լրագրողը:

Հնչում են զանգերը, եւ բեմը ակնթարթորեն վերածվում է եկեղեցու։ «Կեցցե ցարը»` վանկարկում է ժողովուրդը ու մի քանի մանրադրամ ստանում Մոնոմախի գլխարկով ու թանկարժեք կոստյումով գահին բազմած առաջնորդից:

Առավել անսպասելի է Լիտվայի հետ սահմանին գտնվող պանդոկի տեսարանը, որը ներկայանում է որպես իսկական սթրիփ-ակումբ՝ աղջիկներով ու հաճախորդներով, այն դեպքում, երբ շղարշի ետեւից դեռ երեւում են եկեղեցու պատերը: «Այդպես էլ անհայտ է մնում՝ դեկորները փոխելու ժամանա՞կն էր քիչ, թե՞ բեմադրողը միտումավոր էր եկեղեցի բերել անպարկեշտ խրախճանքը, բայց փաստ է, որ Մարիինյան թատրոնն արդեն ապահովել է կոնֆլիկտը Ռուս ուղղափառ եկեղեցու հետ», - նշում են մեկնաբանները:

Այսքանով, սակայն, ապշեցնող նորամուծությունները չեն ավարտվում եւ թերեւս իրենց գագաթնակետին են հասնում, երբ եկեղեցու դիմաց՝ հրապարակում, օմոնը սկսում է ծեծի ենթարկել մարդկանց:

Եզրափակիչ տեսարանում ամեն ինչ վերադառնում է Պեդումա, որտեղ, սակայն, երեւում են արդեն ժամանակակից Ռուսաստանի խորհրդանիշները՝ դրոշն ու զինանշանը... Եվ որ ամենակարեւորն է՝ Պետդումայի պատգամավորների ետեւում՝ պատին, կարմիր տառերով հստակ ուրվագծվում է թերեւս հենց նրանց՝ իշխանավորներին, հասցեագրված ուղերձը. - «Ժողովուրդն ուզում է փոփոխություններ»:

«Օպերայի այս բեմականացումը եւս մեկ անգամ փաստում է, որ մեր երկրում վերջին 500 տարում ոչինչ չի փոխվել», - BBC-ի հետ զրույցում ասել է Բորիս Գոդունովի դերակատարը՝ Եվգենի Նիկիտինը։

Ներկայացումը մեծ արձագանք է գտել ոչ միայն ռուսական, այլեւ արեւմտյան մամուլում, ինտերնետի օգտատերերից մեկն էլ առաջին բեմելից հետո հումորով փաստել է. - «Շուտով Ռուսաստանի թիվ մեկ համաճարակաբան Գենադի Օնիշչենկոն կհայտարարարի, թե Մարիինյան թատրոնում վտանգավոր վիրուս է հայտնաբերվել, եւ անհրաժեշտ է այն շտապ ախտահանել»:

Չնայած այս մտավախություններին, սակայն, երեք ժամանոց բեմադրության ներկայացումը թատրոնում դեռ շարունակվում է։

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:13 0:00
Ուղիղ հղում

Ուղիղ հեռարձակում

XS
SM
MD
LG