Երկուշաբթի օրը Ազգային ժողովը սկսեց քննարկել «Ժողովներ, հանրահավաքներ, երթեր եւ ցույցեր անցկացնելու կարգի մասին» օրինագիծը, որը, ըստ հաստատված ժամանակացույցի, մինչեւ ապրիլի կեսերը խորհրդարանը պիտի ամբողջովին ընդունի:
Այս նախագծի հետ խորհրդարան էր ներկայացվել նաեւ «Վարչական իրավախախտումների մասին» օրենքում փոփոխություններ նախատեսող օրինագիծ, որում, հակառակ Եվրախորհրդի հորդորների, 15-օրյա վարչական կալանքը հանված չէ: Սակայն հենց սկզբից հիմնական զեկուցող, արդարադատության նախարար Դավիթ Հարությունյանը ասաց, որ այդ վերջինը հետ են կանչում:
«Հանում ենք, հաշվի առնելով այն հանգամանքը, որ հարցի վերաբերյալ մեր քննարկումները, որ նախատեսում էինք ավարտել Եվրախորհրդի փորձագետների հետ, չեն հասել իրենց ավարտին», - պարզաբանեց արդարադատության նախարարը՝ ավելացնելով, որ նախագծին կանդրադառնան նշված քննարկումներն ավարտելուց հետո:
Նախարարի պարզաբանումները չհստակեցրին, այդուհանդերձ, թե ինչ նպատակ էր հետապնդում օրինագիծը Ազգային ժողով բերելն ու անմիջապես հետ կանչելը:
Ինչպես «Ազատություն» ռադիոկայանի հարցին ի պատասխան ճշտեց Դավիթ Հարությունյանը, մինչեւ այդ օրինագծի քննարկումն ու ընդունումը, 15-օրյա վարչական կալանքը Հայաստանում պահպանվում է:
«Այս պահին գործող օրենքով, այո, կիրառելի է», - ասաց նա:
Ինչ վերաբերում է «Ժողովներ, հանրահավաքներ, երթեր եւ ցույցեր անցկացնելու կարգի մասին» օրինագծին, այստեղ գլխավոր նորամուծությունն այն է, որ օրենքը վերաբերում է յուրաքանչյուր անձի (գործող Սահմանադրությամբ հանրահավաքների հետ կապված իրավունքները վերաբերում են միայն Հայաստանի քաղաքացիներին): Նման միջոցառումների թույլտվություն ստանալու նորմը փոխարինվել է իրազեկման նորմով, թեեւ փոխարենը մտցվել է «արգելված» կամ «չարգելված» տարբերակումը: Առհասարակ այս օրենքի նախագծում աչքի է զարնում «արգելվում է» բառի առատությունը:
Հրապարակային միջոցառումների կազմակերպիչը, ասենք, պարտավոր է անձամբ սկսել այն ու չհեռանալ մինչեւ վերջ, պարտավոր է դադարեցնել միջոցառումը, եթե տեղի են ունենում օրենսդրության խախտումներ:
«Նախատեսված են նաեւ այլ սահմանափակումներ, ինչպես, օրինակ՝ չկրել զենք, կամ՝ չբաժանել ոգելից խմիչքներ եւ այլն», - օրինագիծը ներկայացնելիս ասաց արդարադատության նախարարը: - «Այն պարագայում, եթե կազմակերպիչները նման քայլեր [օրինագծով նախատեսված խախտումները կանխելու] չեն ձեռնարկում, կամ ձեռնարկում են, բայց հրապարակային միջոցառումը շարունակվում է, երկու անգամ նախապես հայտարարություն տալուց հետո, որ հրապարակային միջոցառումը դադարեցված է, համապատասխան մարմինները իրավասու են հարկադիր կերպով դադարեցնել միջոցառումը»:
Արդարադատության նախարարի փոխանցմամբ, օրինագիծը «հստակ եւ սպառիչ ցանկ է տվել», թե որ դեպքերում է ենթակա դադարեցման հրապարակային միջոցառումը:
«Ինչ վերաբերում է մեխանիզմներին, թե ինչպես են դադարեցվում, կարծում եմ, պետության իրավապահ մարմինները ունեն հնարավոր ձեւեր՝ հարկադիր դադարեցնելու այն միջոցառումը, որը իրականացվում է ապօրինի», - ասաց Դավիթ Հարությունյանը:
Նախագծի քննարկումը կշարունակվի վաղը:
Ռուզան Խաչատրյան
Այս նախագծի հետ խորհրդարան էր ներկայացվել նաեւ «Վարչական իրավախախտումների մասին» օրենքում փոփոխություններ նախատեսող օրինագիծ, որում, հակառակ Եվրախորհրդի հորդորների, 15-օրյա վարչական կալանքը հանված չէ: Սակայն հենց սկզբից հիմնական զեկուցող, արդարադատության նախարար Դավիթ Հարությունյանը ասաց, որ այդ վերջինը հետ են կանչում:
«Հանում ենք, հաշվի առնելով այն հանգամանքը, որ հարցի վերաբերյալ մեր քննարկումները, որ նախատեսում էինք ավարտել Եվրախորհրդի փորձագետների հետ, չեն հասել իրենց ավարտին», - պարզաբանեց արդարադատության նախարարը՝ ավելացնելով, որ նախագծին կանդրադառնան նշված քննարկումներն ավարտելուց հետո:
Նախարարի պարզաբանումները չհստակեցրին, այդուհանդերձ, թե ինչ նպատակ էր հետապնդում օրինագիծը Ազգային ժողով բերելն ու անմիջապես հետ կանչելը:
Ինչպես «Ազատություն» ռադիոկայանի հարցին ի պատասխան ճշտեց Դավիթ Հարությունյանը, մինչեւ այդ օրինագծի քննարկումն ու ընդունումը, 15-օրյա վարչական կալանքը Հայաստանում պահպանվում է:
«Այս պահին գործող օրենքով, այո, կիրառելի է», - ասաց նա:
Ինչ վերաբերում է «Ժողովներ, հանրահավաքներ, երթեր եւ ցույցեր անցկացնելու կարգի մասին» օրինագծին, այստեղ գլխավոր նորամուծությունն այն է, որ օրենքը վերաբերում է յուրաքանչյուր անձի (գործող Սահմանադրությամբ հանրահավաքների հետ կապված իրավունքները վերաբերում են միայն Հայաստանի քաղաքացիներին): Նման միջոցառումների թույլտվություն ստանալու նորմը փոխարինվել է իրազեկման նորմով, թեեւ փոխարենը մտցվել է «արգելված» կամ «չարգելված» տարբերակումը: Առհասարակ այս օրենքի նախագծում աչքի է զարնում «արգելվում է» բառի առատությունը:
Հրապարակային միջոցառումների կազմակերպիչը, ասենք, պարտավոր է անձամբ սկսել այն ու չհեռանալ մինչեւ վերջ, պարտավոր է դադարեցնել միջոցառումը, եթե տեղի են ունենում օրենսդրության խախտումներ:
«Նախատեսված են նաեւ այլ սահմանափակումներ, ինչպես, օրինակ՝ չկրել զենք, կամ՝ չբաժանել ոգելից խմիչքներ եւ այլն», - օրինագիծը ներկայացնելիս ասաց արդարադատության նախարարը: - «Այն պարագայում, եթե կազմակերպիչները նման քայլեր [օրինագծով նախատեսված խախտումները կանխելու] չեն ձեռնարկում, կամ ձեռնարկում են, բայց հրապարակային միջոցառումը շարունակվում է, երկու անգամ նախապես հայտարարություն տալուց հետո, որ հրապարակային միջոցառումը դադարեցված է, համապատասխան մարմինները իրավասու են հարկադիր կերպով դադարեցնել միջոցառումը»:
Արդարադատության նախարարի փոխանցմամբ, օրինագիծը «հստակ եւ սպառիչ ցանկ է տվել», թե որ դեպքերում է ենթակա դադարեցման հրապարակային միջոցառումը:
«Ինչ վերաբերում է մեխանիզմներին, թե ինչպես են դադարեցվում, կարծում եմ, պետության իրավապահ մարմինները ունեն հնարավոր ձեւեր՝ հարկադիր դադարեցնելու այն միջոցառումը, որը իրականացվում է ապօրինի», - ասաց Դավիթ Հարությունյանը:
Նախագծի քննարկումը կշարունակվի վաղը:
Ռուզան Խաչատրյան