Մատչելիության հղումներ

Բախշյան․ Դպրոցների ինքնավարությունը մեծացնելուն ուղղված միջոցները փոշիացվել են


Կրթության ազգային ինստիտուտի փոխտնօրեն Անահիտ Բախշյան

Կրթության ազգային ինստիտուտի փոխտնօրեն Անահիտ Բախշյան

Հայաստանի կառավարությունը դեռ 98 թվականին Համաշխարհային բանկից 15 միլիոն դոլար էր վերցրել դպրոցների ինքնավարությունը մեծացնելու, հանրակրթության կառավարման և ֆինանսավորման նոր մեխանիզմներ ներդնելու նպատակով:

Կրթության ազգային ինստիտուտի փոխտնօրեն Անահիտ Բախշյանը պնդում է՝ այդ միջոցները փոշիացվել են, և դրանց արդյունքը դպրոցներում չի երևում:

«Ոչ միայն այդ 15 միլիոնն է վատնվել, այլ դրանից եկող բոլոր վարկային ծրագրերը, որոնք ներդրվել են հանրակրթության որակը բարեփոխելու համար: Ապակենտրոնացում այդպես էլ չունենք», - ասում է Բախշյանը:

Վարկային ծրագրով նախատեսված կրթական բարեփոխումներ իրականացնողներն աստիճանաբար բոլոր դպրոցներում ձևավորեցին կառավարման խորհուրդներ՝ դրանց կազմում ընդգրկելով ծնողների, մանկավարժների, ներկայացուցիչների մարզպետարաններից կամ Երևանի քաղաքապետարանից, ինչպես նաև Կրթության և գիտության նախարարությունից: Այս խորհուրդներին տրվեց փակ, գաղտնի քվեարկությամբ դպրոցի տնօրեն ընտրելու լիազորություն: Բարեփոխումների համար պատասխանատուները 15 միլիոն, իսկ ավելի ուշ՝ ևս 32 միլիոն դոլար ծախսելուց հետո վստահ են՝ կրթական համակարգը լուրջ բարեփոխումներ է ունեցել, և առաջընթացն ակնհայտ է:

«Դպրոցների կառավարման խորհուրդները հիմնականում կայացած են», - ասում է նախարարության հանրակրթության վարչության պետ Նարինե Հովհաննիսյանը: - «Ես կարծում եմ, որ հիմնականում ժամանակին կազմակերպվում են նիստերը, հաշվետվություններ են լսվում դպրոցների բյուջեների, և դրանով, կարծես, պատասխանատվությունը մեծանում է դպրոցի տնօրենի»:

Նախարարությունում համոզված են, որ Երևանի թիվ 119 դպրոցի խորհուրդը հաջողված է: Տնօրեն Հովհաննես Կարապետյանը դպրոցը ղեկավարում է արդեն 19 տարի: Երկու անգամ խորհրդի կողմից ընտրվել ու նախարարի կողմից տնօրեն է նշանակվել առանց պայքարի: Տնօրենի տեղի համար մրցույթում մրցակից չի ունեցել:

«Մեր բախտը բերել է, մեր համագործակցությունը տալիս է ցանկալի արդյունք, չեն եղել տարաձայնություններ մինչև հիմա», - խորհրդի հետ համատեղ աշխատանքն է նկարագրում միաձայն ընտրված տնօրեն Հովհաննես Կարապետյանը:

Դպրոցի խորհրդի նախագահը Կրթության և գիտության նախարարության ենթակայությամբ գործող Կրթական տեխնոլոգիաների ազգային կենտրոնի տնօրեն Արտակ Պողոսյանն է:

«Խորհուրդը մի մարմին է, որը պետք է միասնական աշխատի: Իհարկե, պետք է լինեն հարցերի քննարկումներ, բայց ես միշտ ձգտում եմ, որպեսզի խորհուրդը որոշում կայացնի կոնսենսուսով», - ասում է Պողոսյանը:

Փորձագետները, մինչդեռ, կասկածի տակ են առնում, թե դպրոցների խորհուրդներում հարցեր են բարձրացվում ու տնօրենի նկատմամբ վերահսկողություն սահմանում: Անահիտ Բախշյանը դա ևս կապում է այդ խորհուրդների անկախության պակասի հետ:

Երևանի թիվ 119 դպրոցի խորհրդի նախագահը, մինչդեռ, համաձայն չէ, ասում է՝ «դրա համար ժամանակ է պետք»:

«Մեկ անգամից վերցնել, էդ անկախությունը տալ՝ գուցե մենք կարող ենք վնասե՞լ դրանով ամբողջ կրթության համակարգին», - հարցնում է Արտակ Պողոսյանը:

Կրթության ազգային ինստիտուտի փոխտնօրեն Անահիտ Բախշյանը համոզված է, որ խորհրդի կողմից տնօրենի ընտրությունը ձևական բնույթ է կրում, և ընտրությունների արդյունքում ընտրված տնօրենը երբեք ինքնուրույնություն չի ունենում, քանի դեռ խորհրդի ընտրությունից հետո նրա հետ աշխատանքային պայմանագիր կնքում են նախարարը, մարզպետը կամ Երևանի քաղաքապետը:

«Վերադասով ընտրված տնօրենը վերադասի հետ կնքում է պայմանագիր ու վերջ, ինքը դառնում է հլու-հնազանդ», - ասում է նա:

XS
SM
MD
LG