Մատչելիության հղումներ

Պուտին. «Օդանավի հարցով ՄԱԿ-ի դատարանի գաղափարը վաղաժամ է»


Ուկրաինայի արտակարգ իրավիճակների նախարարության մասնագետը հետազոտում է Malaysia Airlines-ի Boeing 777 օդանավի բեկորները, Դոնեցկի շրջան, 17-ը հուլիսի, 2014թ.
Ուկրաինայի արտակարգ իրավիճակների նախարարության մասնագետը հետազոտում է Malaysia Airlines-ի Boeing 777 օդանավի բեկորները, Դոնեցկի շրջան, 17-ը հուլիսի, 2014թ.

Հուլիսի 17-ին լրանում է Malaysia Airlines-ի օդանավի ողբերգության տարելիցը։

Ամստերդամ - Կուալա Լումպուր MH17 չվերթը կատարող Boeing 777 տեսակի օդանավը կործանվել է Դոնեցկի օդային տարածքում։

Զոհվել են անձնակազմի բոլոր անդամները և ուղևորները` 298 մարդ։ Զոհերի մեծ մասը Նիդերլանդների քաղաքացիներ են։

Նախօրեին CNN-ը հայթայթել է հոլանդացի փորձագետների զեկույցի նախնական տարբերակը, որի համաձայն, օդանավը «Բուկ» տեսակի երկիր-երկինք հակաօդային պաշտպանության հրթիռով վայր են գցել Դոնբասի ռուս անջատականները։

Մոսկվան և Դոնբասի անջատականները հերքում են մեղադրանքը և փորձում են պնդել, թե օդանավն ուկրաինացիներն են ոչնչացրել։

Հոլանդիան առաջարկում է ՄԱԿ-ի հատուկ դատարանին վստահել այս ողբերգության հանգամանքների քննությունը։ Այսօր Ռուսաստանի նախագահ Վլադիմիր Պուտինը հեռախոսով զրուցել է Նիդերլանդների վարչապետ Մարկ Ռյուտեի հետ։

Պուտինն ասել է, թե «վաղաժամ և ոչ արդյունավետ» է համարում ՄԱԿ-ի դատարանի առաջարկը: Մինչդեռ, Ռյուտեի համոզմամբ, «միայն ՄԱԿ-ի դատարանը կերաշխավորի բոլոր շահագրգռված երկրների համագործակցությունը և արդարությունը, որը զոհվածների ընտանիքներն են պահանջում»։

Հոլանդացի փորձագետների զեկույցի նախագիծը մի քանի հարյուր էջից կազմված փաստաթուղթ է։

Հունիսի 2-ին հոլանդացիները զեկույցի նախնական տարբերակի պատճենները փոխանցել են 2014 թվականի հուլիսի 17-ի ողբերգությունը հետաքննող միացյալ թիմին, որի կազմում են Տրանսպորտի անվտանգության ամերիկյան պետական գործակալության, Ավիացիայի դաշնային գործակալության, Boeing ընկերության, Մալայզիայի, Ավստրալիայի, Մեծ Բրիտանիայի, Ռուսաստանի և Ուկրաինայի մասնագետները։

Այս թիմն էլ պետք է մինչև այս տարվա օգոստոսի 1-ը ներկայացնի իր մեկնաբանությունները։ Ապա հոլանդացիները կկազմեն զեկույցի վերջնական տարբերակը, որը կհրապարակվի գալիք հոկտեմբերին։

Հոլանդացիները ենթադրում են, որ օդանավը վայր են գցել ռուս անջատականները: Միաժամանակ, նրանք որոշ չափով պատասխանատու են համարում Malaysia Airlines-ին, քանի որ ավիաընկերությունն է օդանավն ուղարկել վտանգավոր տարածաշրջան։

Եթե ընկերությունը հաշվի առներ ուրիշ երկրներից ստացած այսպես կոչված NOTAM-ները` Boeing-ը կփոխեր երթուղին և թեկուզ ժամանակ ու վառելիք կորցնելու գնով կանցներ ավելի անվտանգ օդային տարածքով։ NOTAM-ը հատուկ տերմին է` Notice to Airmen, ուղերձ օդային տարածքում գտնվողին, որով օդաչուներին նախազգուշացնում են հնարավոր վտանգի մասին։

ՄԱԿ-ի հովանու ներքո հետաքննությունն ու դատավարությունն անցկացնելու գաղափարի կողմնակից է ոչ միայն Հոլանդիան, այլև Մալայզիան․ այդ երկիրն արդեն Անվտանգության խորհրդին համապատասխան նախագիծ է ներկայացրել։

Մինչդեռ, Միացյալ Նահանգներում զոհերի ազգականների հայցով գործ է հարուցվել Դոնեցկի ինքնահռչակ ժողովրդական հանրապետության նախկին պաշտպանության նախարար Իգոր Ստրելկովի, նույն ինքը` Գիրկինի նկատմամբ, ով, ըստ զոհերի ազգականների, ստանալով Մոսկվայի հավանությունը, արձակել է օդանավը ոչնչացնելու հրամանը։

Հայցվորները 900 միլիոն դոլար հատուցում են պահանջում։

Ուղիղ հեռարձակում

XS
SM
MD
LG