Հայաստանի Էկոնոմիկայի նախարար Տիգրան Դավթյանը, արձագանքնելով բնապահպանների բարձրաձայնած անհանգստությանը, թե շահագործվող հանքերը բնապահպանական խնդիրներ առաջացնելուց բացի նաեւ խոչընդոտում են զբոսաշրջության զարգացմանը, ասաց թե խնդիրը երկու ոլորների ճիշտ կազմակերպման մեջ է:
«Կարծում եմ` հակասություն տուրիզմի եւ հանքարդյունաբերության կամ տնտեսության այլ ոլորտների միջեւ ընդհանրապես չկա, եւ ցանկացած երկրում եւ ցանկացած տեղ հնարավոր է համատեղել տարբեր ոլորտների զարգացումը: Ամբողջ խնդիրն այն է, որ դա պետք է անել ճիշտ կազմակերպչական ձեւով: Եթե աշխատանքները եւ բնապահպանական նորմերը հստակ եւ ճիշտ պահպանվում են, ապա կարելի է տարբեր ոլորտների գործունեությունը, նույնիսկ փոքր տարածաշրջանում կազմակերպել», - ասաց նախարարը` ի պատասխան «Ազատություն» ռադիոկայանի հարցին, երեքշաբթի օրը ՄԱԿ-ի Զբոսաշրջության համաշխարհային կազմակերպության գլխավոր քարտուղար Թալեբ Ռիֆայի հետ հրավիրված ասուլիսի ժամանակ:
Վերջերս մամլո ասուլիսի ժամանակ բնապահպան, ՄԱԿ-ի Շրջակա միջավայրի ծրագրի (UNEP) Ազգային կոմիտեի նախագահ Կարինե Դանիելյանը, հիշեցնելով, որ զբոսաշրջությունը Հայաստանի կառավարության կողմից հռչակվել է որպես տնտեսության զարգացման կարեւոր ուղղություններից մեկը, հայտարարել էր, թե շրջակա միջավայրի աղտոտվածությունը «իջեցնում է» Հայաստանի տուրիստական գրավչությունը: Անդրադառնալով, մասնավորապես, Տաթեւի վանական համալիրից ոչ հեռու գտնվող Սվարանց գյուղի մոտ երկաթահանքի շահագործման հարցին, Դանիելյանը ասել էր, թե հնարավոր չէ տուրիզմ զարգացնել «շրջակա միջավայրի այս իրավիճակով»:
Օտարերկրյա կազմակերպություններին զբոսաշրջության հարցով խորհրդատվություն մատուցող Արմեն Շահբազյանը այսօր «Ազատություն» ռադիոկայանի հետ զրույցում ասաց, թե, օրինակ, Կանադայում մինչեւ հանքի շահագործմումը սկսելը գործարարը պետք է տվյալ վայրի լանդշաֆտի վերականգնման ծախսերի առնվազն 70 տոկոսը «ռեզերվ անի բանկում, որին իրավունք չունի ձեռք տալ»:
«Մեզ մոտ այդպիսի բան չկա: Մեզ մոտ կան օրենքով սահմանված նորմեր, որոնք պարտավորեցնում են վերականգնել բնությանը պատճառած վնասը: Այդ վնասը երբեւիցե, որեւիցե երկրում ամբողջովին չի ստացվում վերականգնել», - ասաց Շահբազյանը` հավելելով, որ, օրինակ, արկածային տուրիզմի զարգացման հսկայական ռեսուրս ունեցող Սյունիքի մարզի շրջակա միջավայրը խիստ աղտոտված է:
Մինչդեռ Էկոնոմիկայի նախարարը, խոսելով զբոսաշրջության զարգացման մասին, ասաց, թե կառավարությունը իր ուշադրության կենտրոնում է պահում ենթակառուցվածքների զարգացումը, որը կարեւոր է ոչ միայն զբոսաշրջության, այլեւ` ողջ տնտեսության զարգացման համար:
Տիգրան Դավթյանի խոսքով, այս տարվա բյուջեով մոտ 152 միլիարդ դրամի կապիտալ ծախսեր են նախատեսված, որոնց գերակշիռ մասը ուղղվելու է ենթակառուցվածքների զարգացմանը, բացի այդ կան նաեւ մասնավոր ներդրումներ: Օրինակ, նման ներդրումների արդյունքում արդեն այս սեպտեմբերին, ըստ նախարարի, «Զվարթնոց» օդանավակայանը կդառնա «միջազգային լավագույն չափանիշներին համապատասխան օդանավակայանային համալիր»:
«Կարծում եմ` հակասություն տուրիզմի եւ հանքարդյունաբերության կամ տնտեսության այլ ոլորտների միջեւ ընդհանրապես չկա, եւ ցանկացած երկրում եւ ցանկացած տեղ հնարավոր է համատեղել տարբեր ոլորտների զարգացումը: Ամբողջ խնդիրն այն է, որ դա պետք է անել ճիշտ կազմակերպչական ձեւով: Եթե աշխատանքները եւ բնապահպանական նորմերը հստակ եւ ճիշտ պահպանվում են, ապա կարելի է տարբեր ոլորտների գործունեությունը, նույնիսկ փոքր տարածաշրջանում կազմակերպել», - ասաց նախարարը` ի պատասխան «Ազատություն» ռադիոկայանի հարցին, երեքշաբթի օրը ՄԱԿ-ի Զբոսաշրջության համաշխարհային կազմակերպության գլխավոր քարտուղար Թալեբ Ռիֆայի հետ հրավիրված ասուլիսի ժամանակ:
Վերջերս մամլո ասուլիսի ժամանակ բնապահպան, ՄԱԿ-ի Շրջակա միջավայրի ծրագրի (UNEP) Ազգային կոմիտեի նախագահ Կարինե Դանիելյանը, հիշեցնելով, որ զբոսաշրջությունը Հայաստանի կառավարության կողմից հռչակվել է որպես տնտեսության զարգացման կարեւոր ուղղություններից մեկը, հայտարարել էր, թե շրջակա միջավայրի աղտոտվածությունը «իջեցնում է» Հայաստանի տուրիստական գրավչությունը: Անդրադառնալով, մասնավորապես, Տաթեւի վանական համալիրից ոչ հեռու գտնվող Սվարանց գյուղի մոտ երկաթահանքի շահագործման հարցին, Դանիելյանը ասել էր, թե հնարավոր չէ տուրիզմ զարգացնել «շրջակա միջավայրի այս իրավիճակով»:
Օտարերկրյա կազմակերպություններին զբոսաշրջության հարցով խորհրդատվություն մատուցող Արմեն Շահբազյանը այսօր «Ազատություն» ռադիոկայանի հետ զրույցում ասաց, թե, օրինակ, Կանադայում մինչեւ հանքի շահագործմումը սկսելը գործարարը պետք է տվյալ վայրի լանդշաֆտի վերականգնման ծախսերի առնվազն 70 տոկոսը «ռեզերվ անի բանկում, որին իրավունք չունի ձեռք տալ»:
«Մեզ մոտ այդպիսի բան չկա: Մեզ մոտ կան օրենքով սահմանված նորմեր, որոնք պարտավորեցնում են վերականգնել բնությանը պատճառած վնասը: Այդ վնասը երբեւիցե, որեւիցե երկրում ամբողջովին չի ստացվում վերականգնել», - ասաց Շահբազյանը` հավելելով, որ, օրինակ, արկածային տուրիզմի զարգացման հսկայական ռեսուրս ունեցող Սյունիքի մարզի շրջակա միջավայրը խիստ աղտոտված է:
Մինչդեռ Էկոնոմիկայի նախարարը, խոսելով զբոսաշրջության զարգացման մասին, ասաց, թե կառավարությունը իր ուշադրության կենտրոնում է պահում ենթակառուցվածքների զարգացումը, որը կարեւոր է ոչ միայն զբոսաշրջության, այլեւ` ողջ տնտեսության զարգացման համար:
Տիգրան Դավթյանի խոսքով, այս տարվա բյուջեով մոտ 152 միլիարդ դրամի կապիտալ ծախսեր են նախատեսված, որոնց գերակշիռ մասը ուղղվելու է ենթակառուցվածքների զարգացմանը, բացի այդ կան նաեւ մասնավոր ներդրումներ: Օրինակ, նման ներդրումների արդյունքում արդեն այս սեպտեմբերին, ըստ նախարարի, «Զվարթնոց» օդանավակայանը կդառնա «միջազգային լավագույն չափանիշներին համապատասխան օդանավակայանային համալիր»: