Մատչելիության հղումներ

logo-print

Press Review


“Aravot” shrugs off strong criticism of the Armenian authorities’ human rights record reportedly voiced by John Prescott, an Armenia co-rapporteur of the Council of Europe’s Parliamentary Assembly (PACE). The paper says statements by PACE officials should not be taken serious because “their evaluation of our situation stems not from facts but political expediency.” It claims that Prescott “received an order to get angry” with the authorities in Yerevan.

“Hayots Ashkhar” is “stunned” by the scale of financial and other violations allegedly found by the Armenian parliament’s Audit Chamber. “The heads of those agencies where such abuses were found are wealthy, happy with their lives, and firmly clinging to their posts,” says the paper.

“Hraparak” comments on parliament deputy Spartak Melikian’s claims that the Audit Chamber demanded a $4,000 bribe from a private university connected with him. “Presumably, that ‘service’ should have cost a lot more,” writes the paper. “And why did Mr. Melikian decide to report the incident six months after it occurred. If the National Assembly deputy acted within the framework of law, he should have appealed to competent bodies immediately after the bribe demand and assisted in the prosecution of the bribe-takers.” The paper suggests that Melikian is simply keen to “slander the structure and its people.”

Citing the Armenian Foreign Ministry, “Hetq” reports that 4,635 citizens of Armenia have been deported from various foreign countries since 2007. About two-thirds of them have been expelled from Germany, Russia and France, says the paper. It adds that 69 of the deportees were wanted by law-enforcement bodies.

“Kapital” reports that restrictions on wheat exports imposed by the government of Ukraine will not apply to Russia, Georgia and Armenia. The business daily says a statement to that effect was made this week by Ukraine’s Agricultural Policy Minister Nikolay Prisyazhnyuk.

(Tigran Avetisian)
XS
SM
MD
LG